Home  »  Over Cohen  »  FAQ

Veel gestelde vragen:

Verhuur
  - Reserveren 
  -
Huurperioden
  -
Verhuur Algemeen
  -
Betaling
  -
Verzekering

Technisch
  - Storingen

 

  Verhuur 

        Reserveren 

  • Moet ik reserveren?  Nee, reserveren is niet noozakelijk echter wel prettig indien mogelijk.
    Indien u reserveert bent u zeker van de beschikbaarheid van uw product(en)
    en het verkort de wachttijd aan de balie.
  • Kan ik een reservering annuleren? U dient dient minimaal 1 werkdag voor aanvang van de huur-startdatum de reservering te annuleren, hieraan zijn geen kosten verbonden, echter indien wij voor de betreffende reservering kosten hebben moeten maken dan worden deze aan u doorberekend. 

        Huurperioden 

  • Kan ik ook per uur huren?  Voor alle verhuurproducten geldt een minimum tarief en is per product verschillend.Zo geldt voor een verhuurproduct met een minimale huurperiode van een dag een minimum tarief van 1dag en voor een verhuurproduct met een minimale huurperiode van een halve dag een minimum tarief van een halve dag.Er zijn geen producten met een minimale huurperiode van een uur dus per uur huren is niet mogelijk.
  • Hoe lang is een halve dag?  Een halve dag is een huurperiode van maximaal 4 uur.
  • Hoe lang duurt een huurperiode van 1 dag?  Een huurdag duurt maximaal 24 uur en indien van toepassing een maximum van 8 draaiuren per dag.

 

         Verhuur Algemeen 

  • Moet ik me kunnen legitimeren? Ja, u moet zich bij ons kunnen legitimeren. Het legitimatiebewijs dient niet als borgsom.
  • Worden er schoonmaakkosten in rekening gebracht? Indien wij het gehuurde schoon retour ontvangen dan worden er geen kosten in rekening gebracht.Schoonmaakkosten zijn niet bij het huurtarief inbegrepen!
    Het kan zijn dat u niet in de gelegenheid bent geweest of de middelen had om het zelf schoon te maken echter zijn wij in dergelijke gevallen genoodzaakt de kosten welke wij hiervoor hebben moeten maken door te berekenen.
  • Moet ik een machine na gebruik zelf aftanken? Het is aan uzelf of u de machine zelf aftankt of dat Cohen Machineverhuur dit
    voor u doet.Let er wel op dat u de machine met de juiste brandstof aftankt.
    Het brandstofverbruik is altijd voor rekening van de klant.

        Betaling 

  • Moet ik een borgsom betalen?  Als particulier betaalt u altijd een borgsom en voor bedrijven welke op rekening huren
    is geen borgsom van toepassing.Voor bedrijven die niet op rekening huren geldt ook een borgsom.
  • Kan ik bij Cohen Pinnen?  Ja, dit is mogelijk.
  • Moet de borgsom contant worden betaald of worden gepind?  De borgsom kan zowel per pin als contant worden voldaan.
  • Wordt een restant van de borgsom aan het einde van de huurperiode terugbetaald?  Ja, de borgsom wordt aan het einde van de huurperiode contant verrekend.In bepaalde gevallen wordt in overleg het restant van de borgsom per bank overgemaakt.
  • Kan ik met een Creditcard betalen?  Nee, dit is bij ons helaas niet mogelijk. 

       Verzekering 

  • Wordt er een verzekeringspercentage in rekening gebracht? Nee, het gehuurde is bij Cohen Machineverhuur BV al verzekerd, hiervoor betaald u dus geen extra kosten.
  • Heb ik als huurder een eigen risico? In geval van een claim is het eigen risico voor rekening van de huurder. 

 

Technisch   

         Storingen

  • Wat te doen doen bij bij een storing? Kijk op de Service pagina voor meer informatie..
  • Moet ik een storing altijd bij Cohen Machineverhuur melden? Ja, als er sprake is van een storing dient u dit
    altijd direct aan ons door te geven zodat wij hierop actie kunnen ondernemen.